Coronabeleid praktijk

We begrijpen dat het spannend kan zijn om in deze tijd naar de fysiotherapie praktijk te komen. Daarom geven we hier aan wat we samen kunnen doen om de zorg voor u en onze fysiotherapeuten veilig te houden.

Lees deze informatie dan ook aandachtig door.

Gezondheid

We vragen u voorafgaand aan uw afspraak de onderstaande vragen door te nemen.

• Heeft u nu Corona?
  • Heeft u nu huisgenoten/gezinsleden met Corona?
  • Bent u genezen van Corona korter dan 2 weken geleden?
  • Heeft u één of meerdere van de volgende symptomen: verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, benauwdheid, koorts (meer dan 38⁰C)?
  • Heeft u huisgenoten/gezinsleden met deze symptomen?

Wanneer u op één van bovenstaande vragen ja antwoordt is behandeling op de praktijk helaas niet mogelijk. Wellicht kunnen we u telefonisch of online begeleiden. Neem dan telefonisch contact met ons op. Zijn deze twee laatste opties niet van toepassing zullen we uw eventueel eerder gemaakte afspraak annuleren. We zullen dit ook kosteloos doen als de afzegging binnen de 24 uur van de afspraak heeft plaatsgevonden.

We hebben op de praktijk een aantal maatregelen genomen. We verzoeken u deze regels te volgen, alleen dan houden we de zorg veilig.

Voorbereiding

• Neem zelf een grote badhanddoek/onderlaken/hoeslaken mee. Twee kleinere handdoeken zijn ook goed. We gebruiken uw eigen handdoeken om op de behandelbank te leggen.
  • Kom niet eerder naar uw afspraak, want we hebben weinig wachtruimte. Bent u te vroeg? Wacht dan buiten of blijf in uw auto zitten tot de tijd van uw afspraak. Kom precies op tijd van uw afspraak de praktijk binnen.
  • Kom alleen naar uw afspraak, tenzij het lichamelijk niet anders kan.  Uw begeleider kan u naar binnen brengen en kan dan bijvoorbeeld wachten in de auto. Komt u  voor een afspraak voor uw kind? Dan mag er één ouder mee.
  • Zorg dat u voor het bezoek thuis naar het toilet bent geweest. Dit is om het besmettingsrisico zo laag mogelijk te houden. Bezoek aan toilet is bij noodzaak natuurlijk wel mogelijk.

In de praktijk

• Meteen bij binnenkomst vragen wij u om uw handen te desinfecteren. Er staat reinigingsgel na de voordeur voor het raam aan de rechterkant.
  • Hou ook in de praktijk 1,5m afstand.
  • Heeft u een parkeerkaart nodig? Vraag deze dan aan de therapeut. Deze liggen niet meer in het bakje voor het raam bij de administratie.
  • Bij binnenkomst hangt een schema waarop staat in welke behandelruimte uw behandelaar werkt. Iedere therapeut heeft een eigen wachtstoel voor de behandelruimte. De naam van de therapeut staat op de stoel. Neem plaats op de stoel totdat we u roepen.
  • Moet u toch gebruik maken van het toilet?  Laat het aan uw therapeut weten. Dan kan de toilet na uw bezoek weer gereinigd worden.

• We ontvangen u met een glimlach in plaats van een hand.
  • Wij werken volgens richtlijnen van het RIVM. Dit kan betekenen dat de behandeling anders zal gebeuren dan u van onze therapeuten gewend bent. De therapeut kan een mondkapje, handschoenen en een behandeljas gebruiken als dit nodig is.
  • Wij desinfecteren alle gebruikte materialen na iedere patiënt.

Heeft u nog vragen?

Neem dan gerust contact met ons op. U kunt ons bereiken op 073-6135318