Praktijkinformatie

Fysiotherapeuten willen een positieve bijdrage leveren aan pijnvrij en gezond bewegen in welke situatie dan ook zoals tijdens sporten, werk en in privé situaties. Uw fysiotherapeut begeleidt en helpt u om uw lichaam zo goed mogelijk functionerend te houden. Uw lichaam verdient de beste behandeling. Daarvoor bent u bij ons in goede handen omdat wij verschillende specialisten in huis hebben die op specifieke gebieden u de beste hulp kunnen bieden (zie verder Specialisaties in bovenste balk). Daarom vragen wij u bij aanmelding naar uw klacht zodat we voor u bij de juiste man of vrouw een consult kunnen plannen die de meeste kennis ten aanzien van u klacht in huis heeft.

Ziektekostenverzekeraars.

Wij hebben voor 2024 overeenkomsten afgesloten met alle ziektekostenverzekeraars.  Al onze fysiotherapeuten zijn BIG geregistreerd en opgenomen in het kwaliteitsregister van de KNGF.

Direct toegankelijk, geen verwijzing nodig

Fysiotherapie is direct toegankelijk, dat wil zeggen dat u geen verwijzing meer nodig hebt van een huisarts of specialist. U moet dan wel uw verzekeringspolis goed nakijken of u de behandelingen vergoed krijgt. Als u aanvullend verzekerd bent is dat meestal het geval. Toch willen wij u vragen uw vergoedingen voor fysiotherapie na te kijken zodat zowel u als wij niet voor verrassingen komen te staan.

Wat mee te nemen bij een eerste bezoek.

Het is belangrijk bij uw aanmelding door te geven hoe u bent verzekerd. Let daarbij in elk geval op de volgende zaken:

  • legitimatiebewijs
  • naam zorgverzekeraar
  • polisnummer
  • de gegevens van een eventuele aanvullende verzekering.
  • BSN nummer

Indien u bij uw aanmelding niet zorgvuldig doorgeeft hoe u bent verzekerd dan loopt u het risico dat u zelf voor de kosten van het consult opdraait. Daarnaast zijn wij genoodzaakt administratiekosten bij u in rekening te brengen.

  • Wij stellen het op prijs dat u voor de behandeling uw eigen handdoek meeneemt.
  • Komt u voor een training dan vragen wij u om schone schoenen te dragen.

Bij verhindering

Als u verhinderd bent moet u 24 uur van tevoren af bellen. Zo stelt u ons in staat om in uw plaats een andere cliënt te behandelen. Belt of mailt u niet tijdig af, dan zijn wij genoodzaakt de gereserveerde tijd bij u in rekening te brengen.

Kwaliteitsborging

Mocht u klachten hebben over uw fysiotherapeut of fysiotherapeutische behandeling dan horen wij dat graag. Wij kunnen immers van uw klacht leren ( zie verder klachten- en privacy reglement onder het item “vragenlijst”) Mocht u het gevoel hebben dat u met uw klacht niet bij ons terecht kunt, dan verwijzen wij naar de site van de KNGF waar u uw klacht kenbaar kunt maken. (www.kngf.nl)